
Elektrownia w komórce
3 grudnia 2008, 15:52Profesorowie Pradeep Sharma z University of Houston i Tahir Cagin z Texas A&M University dokonali odkrycia, dzięki któremu w przyszłości powstaną... samozasilające się gadżety. Użytkownicy telefonów komórkowych, odtwarzaczy MP3, laptopów i innych urządzeń nie będą musieli pamiętać o podłączaniu ich co jakiś czas do gniazdka.

Pierwsza pomoc jak gra wideo
17 lipca 2009, 20:06Grupa studentów z University of Alabama otrzymała grant w wysokości 50 tys. dolarów na opracowanie programu pozwalającego na wykorzystanie bezprzewodowego kontrolera od konsoli Wii w celu... nauki resuscytacji krążeniowo-oddechowej (RKO).

Google News nie pomaga?
21 stycznia 2010, 11:06Twórcy treści zyskali mocny argument w sporze z Google'em. Badania przeprowadzone przez firmę Outsell Inc. wykazały, że około połowy użytkowników Google News poprzestaje na nagłówkach wiadomości i nie zagląda do źródła.

Nowy sposób na odkrywanie odległych planet
9 lipca 2010, 23:13Polak, Aleksander Wolszczan, jest znany na świecie jako pierwszy odkrywca planet poza naszym układem słonecznym. Dwadzieścia lat po tym sukcesie znów Polacy dokonują przełomu w tej dziedzinie, tym razem Gracjan Maciejewski i Andrzej Niedzielski.

Sporty zimowe szkodzą ptakom
12 stycznia 2011, 17:00Niedawno media donosiły o tajemniczych zgonach ptaków w USA. Tymczasem mało osób wie, że w ciągu ostatnich lat gwałtownie zmniejsza się liczebność niektórych gatunków ptaków w Europie. Badaczom ze Szwajcarskiego Instytutu Ornitologicznego udało się w końcu poznać przyczynę stopniowej zagłady populacji.

Dolina niesamowitości na poziomie mózgu
15 lipca 2011, 13:25Międzynarodowy zespół naukowców badał mózg człowieka doświadczającego zjawiska doliny niesamowitości. Ludziom, którzy oglądali nagrania wideo 1) androida Repliee Q2, który wzbudzał w nich odrazę/lęk, 2) człowieka oraz 3) robota wyglądającego jak robot, wykonywano funkcjonalny rezonans magnetyczny. Wyniki sugerują, że przyczyną nieprzyjemnych wrażeń w zetknięciu z androidem jest niezgodność pomiędzy wyglądem a ruchami.

Czego potrzebują fotorealistyczne gry 3D?
13 lutego 2012, 11:41Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games stwierdził podczas zakończonej właśnie konferencji DICE Summit, jeszcze za naszego życia doczekamy fotorealistycznych gier 3D renderowanych w czasie rzeczywistym. Sweeney zauważył, że każde kolejne udoskonalenie techniczne pojawiające się w grach od Ponga po Crisis wiedzie nas ku takim właśnie grom.

Google pomoże chronić zagrożone gatunki
12 grudnia 2012, 18:54World Wildlife Fund (WWF) poinformował o otrzymaniu od Google'a grantu w wysokości 5 milionów dolarów. Pieniądze zostały przyznane w ramach rozpoczętego niedawno przez Google'a Global Impact Awards. Program ten ma na celu finansowanie tych organizacji, które używają technologii i nowatorskiego podejścia do rozwiązywania jednych z najpoważniejszych problemów, z jakimi mierzy się ludzkość

Problemy z uchem środkowym wywołują nadpobudliwość
6 września 2013, 11:20Za źródło zaburzeń zachowania uznaje się zazwyczaj mózg. Najnowsze badania zespołu z College'u Medycznego Alberta Einesteina przy Yeshiva University ujawniły jednak, że dysfunkcje ucha wewnętrznego mogą wywoływać zmiany neurologiczne, które prowadzą do nadpobudliwości.
Najstarsze spodnie
4 czerwca 2014, 06:49Dwie pary spodni znalezione ostatnio w Chinach są prawdopodobnie najstarszymi znanymi częściami garderoby tego typu. Naukowcy, zwracając uwagę na proste nogawki i szeroki krok, przypuszczają, że spodnie wyewoluowały jako ubiór do jazdy konnej.