Elektrownia w komórce

3 grudnia 2008, 15:52

Profesorowie Pradeep Sharma z University of Houston i Tahir Cagin z Texas A&M University dokonali odkrycia, dzięki któremu w przyszłości powstaną... samozasilające się gadżety. Użytkownicy telefonów komórkowych, odtwarzaczy MP3, laptopów i innych urządzeń nie będą musieli pamiętać o podłączaniu ich co jakiś czas do gniazdka.



Wii

Pierwsza pomoc jak gra wideo

17 lipca 2009, 20:06

Grupa studentów z University of Alabama otrzymała grant w wysokości 50 tys. dolarów na opracowanie programu pozwalającego na wykorzystanie bezprzewodowego kontrolera od konsoli Wii w celu... nauki resuscytacji krążeniowo-oddechowej (RKO).


Google News nie pomaga?

21 stycznia 2010, 11:06

Twórcy treści zyskali mocny argument w sporze z Google'em. Badania przeprowadzone przez firmę Outsell Inc. wykazały, że około połowy użytkowników Google News poprzestaje na nagłówkach wiadomości i nie zagląda do źródła.


Nowy sposób na odkrywanie odległych planet

9 lipca 2010, 23:13

Polak, Aleksander Wolszczan, jest znany na świecie jako pierwszy odkrywca planet poza naszym układem słonecznym. Dwadzieścia lat po tym sukcesie znów Polacy dokonują przełomu w tej dziedzinie, tym razem Gracjan Maciejewski i Andrzej Niedzielski.


Muchołówka żałobna© Simon Eugsterlicencja: Creative Commons

Sporty zimowe szkodzą ptakom

12 stycznia 2011, 17:00

Niedawno media donosiły o tajemniczych zgonach ptaków w USA. Tymczasem mało osób wie, że w ciągu ostatnich lat gwałtownie zmniejsza się liczebność niektórych gatunków ptaków w Europie. Badaczom ze Szwajcarskiego Instytutu Ornitologicznego udało się w końcu poznać przyczynę stopniowej zagłady populacji.


Dolina niesamowitości na poziomie mózgu

15 lipca 2011, 13:25

Międzynarodowy zespół naukowców badał mózg człowieka doświadczającego zjawiska doliny niesamowitości. Ludziom, którzy oglądali nagrania wideo 1) androida Repliee Q2, który wzbudzał w nich odrazę/lęk, 2) człowieka oraz 3) robota wyglądającego jak robot, wykonywano funkcjonalny rezonans magnetyczny. Wyniki sugerują, że przyczyną nieprzyjemnych wrażeń w zetknięciu z androidem jest niezgodność pomiędzy wyglądem a ruchami.


Czego potrzebują fotorealistyczne gry 3D?

13 lutego 2012, 11:41

Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games stwierdził podczas zakończonej właśnie konferencji DICE Summit, jeszcze za naszego życia doczekamy fotorealistycznych gier 3D renderowanych w czasie rzeczywistym. Sweeney zauważył, że każde kolejne udoskonalenie techniczne pojawiające się w grach od Ponga po Crisis wiedzie nas ku takim właśnie grom.


Google pomoże chronić zagrożone gatunki

12 grudnia 2012, 18:54

World Wildlife Fund (WWF) poinformował o otrzymaniu od Google'a grantu w wysokości 5 milionów dolarów. Pieniądze zostały przyznane w ramach rozpoczętego niedawno przez Google'a Global Impact Awards. Program ten ma na celu finansowanie tych organizacji, które używają technologii i nowatorskiego podejścia do rozwiązywania jednych z najpoważniejszych problemów, z jakimi mierzy się ludzkość


Problemy z uchem środkowym wywołują nadpobudliwość

6 września 2013, 11:20

Za źródło zaburzeń zachowania uznaje się zazwyczaj mózg. Najnowsze badania zespołu z College'u Medycznego Alberta Einesteina przy Yeshiva University ujawniły jednak, że dysfunkcje ucha wewnętrznego mogą wywoływać zmiany neurologiczne, które prowadzą do nadpobudliwości.


Najstarsze spodnie

4 czerwca 2014, 06:49

Dwie pary spodni znalezione ostatnio w Chinach są prawdopodobnie najstarszymi znanymi częściami garderoby tego typu. Naukowcy, zwracając uwagę na proste nogawki i szeroki krok, przypuszczają, że spodnie wyewoluowały jako ubiór do jazdy konnej.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy